امرسون منانگاگوا؛ کلید انتخابات مسالمت آمیز را در دست دارد

رئیس جمهور امرسون منانگاگوا گفته است که حزب حاکم، زانو پی اف، به زودی کمپین انتخاباتی خود را در سال 2023 در منطقه چیپینگه، استان مانیکالند آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور امرسون منانگاگوا گفته است که حزب حاکم، زانو پی اف، به زودی کمپین انتخاباتی خود را در سال 2023 در منطقه چیپینگه، استان مانیکالند آغاز خواهد کرد. او و حزبش با اعتماد به نفس در حال اعلام هستند که پیروزی قطعی است. در همین حال، اپوزیسیون بسیار مطمئن است که حزب زانو پی اف را از این کرسی که از زمان استقلال این کشور در 43 سال پیش بر آن مستقر شده است، خلع می کند.

شور و هیجان پیرامون این انتخابات و هر انتخابات دیگری محسوس و بدیهی است که مورد استقبال قرار می گیرد و نشان دهنده اشتیاق مردم برای اعمال حق خود برای انتخاب رهبران خود با رأی دادن به شیوه ای مسالمت آمیز، عادلانه و شفاف است. متأسفانه در زیمبابوه، انتخابات عمومی همه چیز بوده، جز صلح آمیز، عادلانه و شفاف

در حالی که موضوع انصاف و شفافیت در همه‌پرسی‌های گذشته می‌تواند مورد بحث قرار گیرد، موضوع خشونت چیزی است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را مورد مناقشه قرار دهد، زیرا این یکی از موانع عمده‌ای است که بسیاری از زیمبابوه‌ها را از انتخابات عمومی هراسان می‌کند. بنابراین، هنگامی که منانگاگوا برای انتخاب مجدد خود در منطقه چیپینگه اقدام کند، همه نگاه ها به سمت منانگاگوا خواهد رفت. مطمئناً برخی از ما مشتاق شنیدن او هستیم که بارها و بارها تکرار می کند که انتخابات 23 اگوست باید با شاخصه مسالمت آمیز بودن، با انتخابات های گذشته متفاوت باشد.

او مدتی است که ندای انتخابات مسالمت آمیز را سر می دهد و ما صمیمانه امیدواریم که این پیام را در چیپینگ تکرار کند و با تاکید بر مجازات هر کس از حزب خود که به خشونت دامن می زند، آن را پیگیری کند. در جریان انتخابات مقدماتی حزب او در آوریل، به نامزدها هشدار داده شد که در صورت تحریک خشونت، رد صلاحیت خواهند شد و این هشدار باید به نمایندگان حزب او در این دوره تکرار شود. زیرا رفتار آنها نه تنها وجهه حزب حاکم، بلکه وجهه خود او را نیز خدشه دار می کند. تجربه گذشته به ما نشان داده است که برخی از افراد با هیجان در حزب حاکم، به‌ویژه از جوانان و جانبازان، برای پیروزی حزبشان، حتی رای‌دهندگان حزب مخالف را مورد ضرب و شتم و تهدید قرار می‌دهند.

در این انتخابات، منانگاگوا و حزبش باید ثابت کنند که مردم زیمبابوه واقعاً از او و حزبش حمایت می کنند، زیرا اجبار به هر شکلی که باشد وجهه و شهرت او و حزبش را از بین می برد. لذا، این بر عهده منانگاگوا است که قبل، حین و بعد از رای‌گیری 23 آگوست، موضوع مهم صلح را مورد توجه قرار دهد. در حال حاضر، او کلید یک انتخابات مسالمت‌آمیز، عادلانه و معتبر 2023 را در دست دارد و در حالی که به چیپینگ می‌رود، ما صمیمانه امیدواریم که صلح در راس پیامی باشد که او خواهد داد.

https://www.newsday.co.zw/editorials/article/200012806/ed-holds-key-to-peaceful-elections

کد خبر 16081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =